Wester Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 Hejsan, sitter här och funderar på hur länge man ska vänta innan man börjar ge akvariumet ljus? Citera
Manks Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 Finns olika skolor. En med sakta ljus från första dagen och långsamt trappa upp det under en tid och andra som kör full fräs (nästan) från början. beror ju lite på om du köpt ett begagnat kar, om allt är nytt, om du har något levande i det, vad du har för belysning osv. Citera
Petter N Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 Jag har startat två kar på följande sett (har dock endast haft akvarium med lysrör). Det funkade bra tycker jag. Första dagen 1 timme, därefter ökade jag med 15 minuter varje dag tills jag hade den ljustid jag önskade. Citera
Wester Postat 24 februari 2013 Författare Postat 24 februari 2013 Okej en sakta ljusökning låter som svaret Citera
byggarebob Postat 24 februari 2013 Postat 24 februari 2013 Ocean Akvarium har en kanon sida med bra tips på uppstart, jag kör på den, och minimale med alger.Kör med timer, första tiden inget ljus, mäter värden typ var tredje dag..Närnitrit,gått ner å nitrat är under 5mg/L,,börjar man med ljus.2 timmar förstav. sen öka med en timme per vecka.Står mer detaljerat på deras sida. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.