Gå till innehåll

Råd om LED kit


BelseBubby

Rekommenderade inlägg

Jag vänder mig nu till Er om råd angående DIY LED kits, mina saltbestänkta vänner =)

Min burk är 210 lång, 60 bred och 70 hög. Tanken är att inhandla en eller flera DIY LED kit för att lysa upp tillvaron för både mig och burk.

Någon som har heta tips på var man kan få tag på ett kit som skulle passa mitt akvarie? Burken ska så småningom befolkas av mestadels LPS och mjukisar men nån enstaka SPS kommer nog att hitta ner dit oxå =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu bliver det lidt religion her ;) mange meninger er jeg sikker på.

Jeg har og kommer at opgradere mit belysning til 100% DIY LED, jeg har handlet fra www.led1.de da de har hurtig levering men jeg vil vel anbefale www.rapidled.com du skal have 4-5 sæt med hver 36 LED.

Mange springer på vognen og tager en masse royal-blue og Cool-White LED, hvilket jeg ikke vil anbefale. Min smag på belysning siger; (IMO)

10 hvide LED (ikke 10 cool white), 6 Coolwhit, 2 Matural og 2 warm white

10 Royal Blue

10 Blue

2 Røde

1 Grøn

1 Cyan

2 "blacklight"

Vigtigt at tænke på er at hver driver trækker 12 LED så se til at der er en "slinge" der er bare blå for "show-off" belysning...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...