Anders J Postat 2 april 2013 Dela Postat 2 april 2013 För ett år sedan köpte jag 2 banangyltor.Den ena lite större än den andra.Ett par sa säljaren...På sista tiden har den stora börjat uppföra sig lite märkligt.Den visar sig sällan framme.Den har hoppat ner i överrinningsdelen 3 gånger på 2 veckor, men hoppar själv tillbaka när jag kommer med håven.När den är framme så är den inte aggressiv mot den mindre gyltan.Den är inte tunn.Vad tror ni att det ändrade beteendet kan bero på?Har det med lek och göra eller vantrivs den i akvariet?Tack på förhand !Anders Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Anders J Postat 6 april 2013 Författare Dela Postat 6 april 2013 Nu har jag inte sett gyltan på 5 dagar. Ingen som har några idéer? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Anders J Postat 9 april 2013 Författare Dela Postat 9 april 2013 För ett par dagar sedan såg jag gyltan i överrinningsdelen.Den såg pigg ut och jag matade den.Nu har den varit borta sedan dess.Finns det ingen där ute som har erfarenhet av gyltor och som kan ha en idé om vad det är frågan om? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Anders J Postat 11 april 2013 Författare Dela Postat 11 april 2013 I går kväll såg jag den stora gyltan, som hastigast.Den lilla var på den direkt och jagade bort den..... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sunny Postat 11 april 2013 Dela Postat 11 april 2013 Hej Anders,Banangyltor är fina Jag hade misstänkt att den lilla gyltan börjat morpha om till hane, därav aggressionerna. Ofta brukar det sluta med att den ena mobbar den andra så länge att den antingen dör av svält eller stress.MvhSunny Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Anders J Postat 28 april 2013 Författare Dela Postat 28 april 2013 I går såg ja den som hastigast i överrinningsdelen.Jag trodde den var död för jag hade inte sett den på 3 veckor.När den såg mig hoppade den tillbaka och försvann ner bland stenarna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.