Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Kan man säga nåt om hur mycket av FM balling trace man bör pytsa i per dag om man inte kör med deras övriga ballingsalter? Typ hur mycket koncentrat per dag och 100 l eller så?

Postat

Det finns andra preparat från fauna marin om man inte anv balling ( FM Power trace). bättre o köra på dessa. Eller anv FM ultra min S ihop med ultra organic funkar enligt min erfarenhet super, dessa preparat går att halvera dosen på mot angiven rekommendation. Finns även ett från Tropical marin A och K.elements som är bra med.

Postat

Jo, men nu har jag redan Ultra Balling Light Trace 1-2-3. Fick dem i paket med ballingsalter från Mrutztek. SÅ om nån som kör FM Balling totalt kan räkna ut hur mycket spårämna som går i så vore jag tacksam....

Postat

man rekommenderar ju 5ml vätska / liter balling blandning vilket motsvarar 73 gram CaCl2 och 80 gram bikarbonat. utifrån det får du försöka se hur mkt ditt kar förbrukar och hur mkt du skall tillsätta.

Postat

FM salter anser jag som väldigt bra kvalité på. de är ju lite dyrare än många andra clorider men vill man ha det bästa så kostar det. Sedan kan jag dock inte svara på om det är värt dubbla priset för att det står Fauna marin på burken.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...