Gå till innehåll

Retrofit kit led


Gilderon

Rekommenderade inlägg

Eftersom ingen annan svarar så kan jag göra ett försök ;)

Personligen gillar jag inte kittet, 50/50 vitt o blått blir inte 12k enligt vad jag erfarit med den typen av dioder skulle gissa/uppskatta nåt under 8k.

På min gamla ramp har jag 2 blåa per vit och om jag drar ner lite på dom vita så blir färger ungefär som min reeflux 12k mh lampa.

Därav skulle byta en del av dom vita mot andra intressanta färger, ett par vanliga blåa och några fler RB.

Sen skulle jag slänga in lite lägre frekvenser på den blåa slingan 4st 410-430nm dioder för korallernas skull(kanske fler).

Skall man ha LPS så brukar blåare ljus ge ett mer effektfullt akvarium medan det vita/röda gör karet mer platt i färgerna.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är ju samma sak där om du läser deras spec på vad som ingår...

Jag gillar dock meanwell donen och cree dioderna, dom är något vassare och mer långlivade än dom billigare dioderna.

Det du kan göra med dessa kitt är att du byter ut vissa av dioderna, det är oftast därför man väljer DIY.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej kan någon hjälpa mig å berätta vad jag skulle behöva i led-väg för att få bra ljus och ljus där LPS och mjukisar (fiskar) trivs å återger deras färg bra?? Kan inget i princip om LED ljus å vad koraller behöver...

Tacksam för hjälp. :smiley17:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...