Gå till innehåll

Olika Pomacanthus?


Fredrik1

Rekommenderade inlägg

Hej!

Någon som har någon erfarenhet av att blanda olika Pomacanthus? De flesta kejsare är ju "reviriga" och lite aggro men samtidigt tycker jag att man läser att många har flera olika kejsare i sina kar och att det tycks funka. (t.ex annularis och asfur). Är det så nyckfullt att det funkar ibland och ibland inte? Ngn som har ngr erfarenheter att dela med sig av?

MVH

Fredrik Åkerman

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fullvuxen Pomacanthus maculosus och en lite mindre Pygoplites diacanthus, där är det inga problem alls. Jag skall inom kort också försöka få tag på en mindre Imperator & en Annularis. Får se om det funkar i framtiden...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

imperator,annularis.navarchus, semicirculatus, asfur, paru och zonipectus plus en del dvärgkejsare allt detta samtidigt i ett kar. och du ska tänka dej för när du bara har ett 720 liters. de flesta blir stora. så satsa på 2-3 styck, max. och gärna en uv sterilisator. hoppas du får mycket skoj med dina kejsare.har du mer frågor så är det bara till o pm:a.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaren!

Jag skall bara ha en kejsare till, en annularis. Gäller bara att hitta en. Jag har redan en asfur. Fantastisk fisk som jag handmatar. UV-har jag redan. Har just nu en schysst balans i karet med innevånare så lite nervös är jag för att stoppa ner en ny kejsare...

MVH Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...