Gå till innehåll

Snabb hjälp DIY LED.


vsen

Rekommenderade inlägg

Hallå! Sitter här med händerna fulla och trixar runt med lite LED bygge. Men insåg en sak och är tvungen att fråga..

Använder mig utav http://shop.stevesleds.com/5-12-LED-3W-LED-driver-5-9-driver.htm som driver. Inga problem där, utom just det faktum att jag nu fått hjänrsläpp..

Vilken sida skall kopplas mot strömmen och vilken mot dioderna? Framgick ingenting ifrån förpackning, eller dokumentation. Står ju bara på sidan "one end plugs into your wall socket, the other end plugs into your LEDs." Då jag inte köpte med en amerikansk strömkontakt fick jag köpa min egen, men nu när jag tänkte löda ihop allting stötte jag på detta problem..

Kan tilläggas att det inte framgår från någon text eller liknande på drivern.

Någon som vet?

Antingen ett svar, eller så kopplar jag in en Meanwell 20-700 som jag har liggandes, borde klara de 6-7 dioderna som blir i bygget. I väntan på svar ifrån stevesleds support alltså..

Ändrat av vsen
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag precis listat ut det, på ena sidan stod det ett litet L och ett litet C vid var kabel, på andra sidan står det bara ett litet + vid ena kabeln.

Efter att ha kollat på min meanwell 20-700 kom jag fram till att N betyder ACN (blå) L betyder ACL (brun) vilket då matchar kablarna från strömkontakten.

Så provar så då det måste vara rätt..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...