Gå till innehåll

Skummare knas!?


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hej alla jag fick äntligen min uv-c från Tyskland installerade den i fredags men min skummare vill inte vara med sedan dess! varför? är det en massa snusk i uvn typ fett hmm mig inte förståsmiley5.gif

Stefan

__________________

220L Powerhead 802, Aquabee 3000, Fluval 403. Turboflotor am 1000 multi De Bary uvc 15W

1 30W Marieglow 1 30W Powerglo

Med reflectorer och ett 30L nano

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan nog vara så, när min skummare var ny så bärjade den inte skumma förrens efter ett par veckor. Fick förklaringen av handlaren jag köpt den av att när plast detaljerna gjuts används ett "släppmedel" dör att få plast detalien att släppa lätt i från gjut formen.

Detta medel sitter i ett tag när skummaren e ny och det gör att den inte skummar i början, detta var förklaringen jag fick, om det stämmer eller ej vet jag inte men skummaren kom i allafall i gång efter ett par veckor.

Borde ju vara på samma sätt med plasten i uv filtret att det i början släpper i från sig något från tillverkningen som gör att skummaren inte vill skumma.

/Mattias

__________________

720L+150L sump, 3*250w mh, 40w uv, k-reaktor, 165kg ls, cirkulation 8000l/h genom ytavrinning + 3st iks aquastar 3500 genom vavesimulator. Skummare Top fathom 200, osmos.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

DeBary 15w med electronisk drossel brinntid 12000 timmar! Köpte från Tyskland av Carmen Schwemmer tyvärr gör inte det :(

Stefan

__________________

220L Powerhead 802, Aquabee 3000, Fluval 403. Turboflotor am 1000 multi De Bary uvc 15W

1 30W Marieglow 1 30W Powerglo

Med reflectorer och ett 30L nano

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har även du Stefan dåliga erfarenheter av denna firma?

/Mattias

__________________

720L+150L sump, 3*250w mh, 40w uv, k-reaktor, 165kg ls, cirkulation 8000l/h genom ytavrinning + 3st iks aquastar 3500 genom vavesimulator. Skummare Top fathom 200, osmos.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag harskrivit in en notis om det på övrigt snack!

Stefan

__________________

220L Powerhead 802, Aquabee 3000, Fluval 403. Turboflotor am 1000 multi De Bary uvc 15W

1 30W Marieglow 1 30W Powerglo

Med reflectorer och ett 30L nano

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...