Sluden Postat 19 maj 2013 Postat 19 maj 2013 Hej.har idag införskaffat mig ett begagnat 130d.ojoj vad skummaren låter. har läst här på forumet om att den kan låta. Men min låter Mycket. har läst lite olika tips hur man kan göra så den låter mindre. hjälp mig dock gärna med tips.mvh christoffer Citera
MartinForsström Postat 20 maj 2013 Postat 20 maj 2013 Det säkraste sättet att få tyst på den är att ta ut den i trädgården och skjuta den med något grovkalibrigt vapen. När det är gjort köper man en ny, bättre skummare eller kör skummarlöst. Båda tillvägagångssätten kan vara framgångsrika även om det senare ställer lite hårdare krav än det tidigare. Citera
Sluden Postat 20 maj 2013 Författare Postat 20 maj 2013 Tack för två fina tips.Verkar vara svårt att få tyst på den på annat vis men det borde väl gå, någon? Citera
MaddeI Postat 20 maj 2013 Postat 20 maj 2013 Jag tror aldrig jag har läst om någon som har fått originalskummaren tyst? Jag fick den tystare genom att byta till en annan pump, men slutligen gav jag också upp och köpte en Tunze 9002./Madde Citera
Petter N Postat 20 maj 2013 Postat 20 maj 2013 Hej.har idag införskaffat mig ett begagnat 130d.ojoj vad skummaren låter. har läst här på forumet om att den kan låta. Men min låter Mycket. har läst lite olika tips hur man kan göra så den låter mindre. hjälp mig dock gärna med tips.mvh christofferJag föreslår att du köper ny skummare. Denna hade jag i mitt RSM 130D och var mycket nöjd. Dock behöver du denna skummarkopp för att kunna stänga locket i huven. Citera
kiwi11 Postat 20 maj 2013 Postat 20 maj 2013 Eller aqua medic turboflotor blue 500 ( som förmodligen är dubbelt så bättre än den lilla leksaken 9002). Aqua skummaren + mediabakset för aktivtkol/ fosfat remover börjar fler och fler på dem amerikanska forumen att köra då den har mer kapacitet.. Citera
Sluden Postat 24 maj 2013 Författare Postat 24 maj 2013 Orkade inte med ljudet. Blev en tunze 9002Fick ett bra pris på endast 1060 inklusive frakt. Citera
bremnes Postat 25 juli 2014 Postat 25 juli 2014 Den dönar dock rätt bra med + att den är väldigt känslig för vilken höjd plus justering av luften men annars e den kanon tog mig 2 veckor innan jag trimmat in den rätt Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.