Gå till innehåll

Vita prick!


Rekommenderade inlägg

Hej nu har min Naso och 2 Banggai kardinaler dött av vita prick(tror att prickarna kom när jag la i Nason och sedan smittade av sig). men jag upptäckte inte att det var vita prick för än jag såg att båda mina 2 Clarkii var helt fullproppade av dem. sen har jag sett att 2 av de 3 kardinalerna som är kvar har det också. igår såg jag också att min Veliferum har börjat få prickar han också de ända som inte har är min sixline och en salarias. vet inte om Putsarräkor hjälper men min bara vägrar att putsa fiskarna, min största clown står 1-2 cm ifrån räkan hela tiden men han rör aldrig clownen. kör också med ozon och jag undrar om någon har några tips?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hur mycket ozon det är kan jag inte svara påför att det är min pappa som ställde in det och kommer inte hem för än imorgon. hade en nitrat chock alldeles nyss men det har gått ner nu och annars är det stabilt. jag matar med artemia,mysis och pellets.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hur mycket ozon det är kan jag inte svara påför att det är min pappa som ställde in det och kommer inte hem för än imorgon. hade en nitrat chock alldeles nyss men det har gått ner nu och annars är det stabilt. jag matar med artemia,mysis och pellets.
kör i ozonet via en luftpump och i en syresten

Står det inget på ozonapparaten? Har för mig att Lasse brukar säga att man kan köra på tills man känner doften av ozon i rummet, men inget jag vågar rekommendera, kan ju va lite farligt det där...

Tinar du artemia och mysisen i akvarievatten? Pressa isf i lite vitlök och låt det dra lite innan du matar, ska vara bra mot tarmparasiter, hjälper kanske mot andra parasiter också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...