master Postat 25 maj 2013 Postat 25 maj 2013 jag har fått kisel alger på sanden och det har kommit lite mer för var dag så igår köpte jag fosfat och silikat remover och la det i en strumpa och hångde det i karet men idag så är det mycket värre trotts fosfat removern. Kan det vara så att det drar ut fosfatet från sand och sten och då kanske kiselalgerna passar på att frodas? Tycker det är skummt att det är värre idag. Behöver tipps och råd till hur jag blir av med det. Citera
Svahn Postat 25 maj 2013 Postat 25 maj 2013 Behövs nog en bild på det...Sitter det löst så det virvlar runt när du rör vid det? Citera
Heske Postat 25 maj 2013 Postat 25 maj 2013 Är det kiselalger försvinner det när dom förbrukat allt kisel i vattnet, kommer ofta mer eller mindre när man gör vattenbyte utan att använda osmos. Citera
master Postat 25 maj 2013 Författare Postat 25 maj 2013 Behövs nog en bild på det...Sitter det löst så det virvlar runt när du rör vid det?Japp och när sen tänder karet på morgonen så åter kommer det under dagen Citera
Andreas84 Postat 26 maj 2013 Postat 26 maj 2013 https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?53622-Minska-alger-med-mer-cirkulation där står hur jag blev av med mina Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.