Gå till innehåll

AI Hydra


Fildur

Rekommenderade inlägg

Hej igen för ännu några frågor/funderingar kring en ramp jag funderar på till mitt kar.

Denna AI Hydra låter "perfekt" utifrån led spektra och så för mitt kar. Karet är på 160*60*60 och jag tänkte ha 4 sådana enheter över det upphängt över karet.

Jag tänkte mig 50 gradiga linser på de 2 yttre ramperna och 80 gradiga på de 2 inre. Är det vettigt för att undvika ljusspill eller finns det klokare alternativ? (ramperna har enbart 80 eller 50 just nu).

hydraLEDs.png

Så är led specsen för rampen. Kommer det lyset att bli bra både estetiskt och korallmässigt? (7 kanaler finns så man kan styra den osv)

Varje ramp är 95W så blir totalt 380W.

Kom gärna med synpunkter! Det är en del pengar man investerar så man vill inte känna att man valde totalt fel :-)

http://www.aquaillumination.com/hydra/ Där är länken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror den kommer att vara billigare än så, men kan ha fel. Nog verkar led-konfigurationen vara bra? Vad tror ni om 2 50 gradiga ytterst och 2 80 gradiga inne? för att minimera ljus spill?

Finns en risk för barnsjukdomar såklart, men ett stabilt märke så man får hoppas blir bra!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...