Gå till innehåll

fästa Mjuk korall nån ide?


Rekommenderade inlägg

Hej! jag har köpt en mjuk korall för 2 dagar sen och har svårt o få den att sitta, den är ganska stor och har en stor rot så svårt att lägga den på sten då den ramlar ner, har även lagt stenar bredvid för kunna hålla den stadigt men det varar nån timme tills den öppnar sig och sen är det samma sak igen, har någon nån tips?! Korallen jag köpte är den i mitten den stora :)

post-7585-14468929826468_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har gjort som det stod i min bok korallrevsakvarist för nybörjare och satt en tandpetare längst ner på foten så klippte jag bort lite för det satt fast nått på foten. Sen fäster man gummibandet runt valfri sten är dock viktigt att korallen inte trycks ner mot stenen utan lämna en liten glipa. Min satt fast efter 2 dagar :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om jag har förstått rätt, så ska jag lägga en tandpetare i foten på korallen och sen lägga gummiband på en sten och ta fast den?, haha tagit ett par öl så nu ser man lite konstigt när man läser efter :P

Jag har gjort som det stod i min bok korallrevsakvarist för nybörjare och satt en tandpetare längst ner på foten så klippte jag bort lite för det satt fast nått på foten. Sen fäster man gummibandet runt valfri sten är dock viktigt att korallen inte trycks ner mot stenen utan lämna en liten glipa. Min satt fast efter 2 dagar :-)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Yes.! Jag gjorde så med vanlig tandpetare. Spänn inte gummibandet förmycket bara.. Då slits korallen sönder.

Korallen kommer att bli "sur" när du drar igenom pinnen men den kommer att pumpa upp sig igen senare så set du till bara att korallens fot kommer ikontakt med den sten du vill fästa den på.

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

men foten går inte sönder? , jag frågar för korallen är stor och den böjer sig fram höger o vänster med tanken kanske foten går sönder?

Yes.! Jag gjorde så med vanlig tandpetare. Spänn inte gummibandet förmycket bara.. Då slits korallen sönder.

Korallen kommer att bli "sur" när du drar igenom pinnen men den kommer att pumpa upp sig igen senare så set du till bara att korallens fot kommer ikontakt med den sten du vill fästa den på.

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...