Gå till innehåll

Jimmis Elos 120


jimmicarlsson

Rekommenderade inlägg

Tjäääna tjäääna :)

Ja de e väl dags för mig att presentera mig och visa upp mitt kar för omvärlden :)

Idag sitter jag med ett Elos 120 med lite sps planer i :) Allt började med ett Rsm 130 från Bromma zoo men insåg snabbt att man inte kommer dit man vill med ett sådant kar. Iaf inte jag :)

Så jag tog mig beslutet att skaffa ett lite av ett dröm kar (Elos 120) tycker dom e grymt stil rena med bra mått mm :)

därimot åkte ju de i lite annan teknik så som kz skummare, tunze streamers, ghl mm. Även planer på zeo :)

Just idag så sprängde jag min scape och fick nån tok flipp så kastar upp en gammal bild på karet. Kan även till lägga att jag söker spser i mängder :) helst lite ovanliga. Ha de gött // Jimmi

Och tack Sunny/ mm för all hjälp utan er inget kar alls ;)

post-6807-14468929908551_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nice Jimmi :)

Blir spännande och se hur du får till scapen sen.

Tyckte det såg bra ut innan men det är svårt det där att få till, speciellt när man har ser alla bilder på hur vackert det kan se ut. Förbannar ens egen fantasi ibland, men väntar på några revpelare med äkta levande sten längre fram, har blivit lovad av en riktig konstnär på Triton som ska ordna det ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nice Jimmi :)

Blir spännande och se hur du får till scapen sen.

Tyckte det såg bra ut innan men det är svårt det där att få till, speciellt när man har ser alla bilder på hur vackert det kan se ut. Förbannar ens egen fantasi ibland, men väntar på några revpelare med äkta levande sten längre fram, har blivit lovad av en riktig konstnär på Triton som ska ordna det ;)

Scapen e typ klar men måste ha lite mer sten så de blir till att hämta på torsdag :) kmr bli grymt när allt e på plats hooppas på att få tag i lite mer spser bara :) hur går de med ditt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...

Jaha kan då säga att första rejäla motgången har nått min burk.. All fisk gick bort i lördags natt :/ annars inge nytt i karet kommer köra ett litet försök att rädda upp allt som finns kvar i burken och bygga på med ny fisk om nån månad. Är iaf fortfarande på jakt efter fina spser :) ha de :)

post-6807-14468930477274_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...