Gå till innehåll

Deltec UV-C


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Tittade också på denna modell, tror att det var den i alla fall,det var på marinakvariet, och tyckte den verkade enkel att montera och lätt att få plats med. det var ju lite billigare med ersättnings lampor till denna också.

__________________

Daniel Olsson

720 liter

220 liter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare

Nu har jag kört med Deltec uvc på 39w till min 650liters burk i en vecka. Följden har blivit betydligt mer parasiter än med min gamla De-bary på 25w. Men men den som lever får lära. Jag återkommer

Petter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur märker du att det är mer parasiter nu, angrepp på fisken?

/Mattias

__________________

720L+150L sump, 3*250w mh, 40w uv, k-reaktor, 165kg ls, cirkulation 8000l/h genom ytavrinning + 3st iks aquastar 3500 genom vavesimulator. Skummare Top fathom 200, osmos.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan du verkligen se sådant ? och hur ,redan efter en vecka med en ny uv ,själv kör jag ett 500 liters utan uv och jag kan inte se att jag har parasiter? lite synd att dra igång detta på denna tråd kanske men !! mvh hasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du haft ett jämt problem med parasiter på 2 känsliga fiskar under 6-8 månader, sedan byter du uv, och båda fiskarna blir betydligt sämre efter 1 vecka när inga andra parametrar ändrats.

Mvh Petter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...