houssami Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 Hej...Det är 2 saker som jag behöver hjälp med, igen 1- För några veckor sedan fiskade jag upp en mantisräka från den ny inköpta stenen. Ändå så hörs det ibland knacknigar från karet. Men jag ser ingent som kryper runt som jag gjorde med första mantisen. Vad kan det vara?2- Vad är det ni ser på bilden? Den har några spagetti liknande " armar ", ganka tunna. Den kan försvinna helt i stenen för att komma ut igen, alltid samma ställe.Tack på förhand Citera
Mazi Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 Har ingen aning om 1 men det kan vara en till mantisräka.2 är en filtrerar rörmask, jag har ganska många. Ingen fara! Citera
Mazi Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 Nae nakensnäckor rör ju sig. och vad jag vet så skickar de inte ut tunna snören o fångar in saker? Citera
Manks Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 De lägre djuren är många och konstiga. Men du har kanske rätt ändå... Citera
Mazi Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 Visst är dom! Du kan också ha rätt, men ser den ut såhär så är det en rörmask. Citera
houssami Postat 30 juli 2005 Författare Postat 30 juli 2005 Jag kan inte se så mycket av den som finns i mitt kar, bara de gråa tunna och långa (vad kallas de för?) Citera
Joru Postat 30 juli 2005 Postat 30 juli 2005 Det kan ju vara en pistolräka du har i karet som ej visat sig än. Det är nog bra om du kan hitta den isåfall. Citera
houssami Postat 31 juli 2005 Författare Postat 31 juli 2005 Tack för alla svar, återstå att se om den visar sig någon gång. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.