Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Jag har två clownfiskar i mitt Lido 120 och sen jag satt den en bubbeltip anemon så slåss den stora clownen men den lilla hela tiden och jagar bort den fundera om man skulle köpa en till clown om det blir bättre då eller ? Tips ? Dom verkar mäta storlek för dom vibrerar mot varandra. Tips ???

Postat

Om det är markant storleks skillnad så är det den större dvs honan som bor i anemonen , så har jag det i min ena också , i min andra så bor dom tillsammans.. Två olika par.. Tror inte det är någon fara alls..

En tredje gör nog inte saken bättre.

Med vänlig hälsning, Manne

Postat
  • Författare
Om det är markant storleks skillnad så är det den större dvs honan som bor i anemonen , så har jag det i min ena också , i min andra så bor dom tillsammans.. Två olika par.. Tror inte det är någon fara alls..

En tredje gör nog inte saken bättre.

Okej men du tror inte att dom har ihjäl varandra ? Den mindre är ju lite tillbakadragen nu och gömmer sig bland stenen :-( vanligt att clowner slåss ? Känns som att dom borde vara snälla ?

Postat

Har nr2 något att bo ? Tex rhodactis skiva , euphyllia eller dylikt ? Honan borde lugna ner sig efter någon dag med anemonen.

Vilken sorts clown är det ?

Postat
  • Författare

Finns en massa olika koraller den kan bo i men den har valt att sova i någon sorts alg som växer som skivor. Är ocelaris eller hur det stavas:-)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.