Matthias_H Postat 21 juli 2013 Postat 21 juli 2013 Min bubbeltip är väldigt liten vissa dagar och ibland blir den relativt stor typ 5 cm. Växer dom sakta och drar ihop sig ? Tänkte om jag måste mata den ? Jag matar fiskarna med mysis och arthemia så tänkte jag att min anemon borde väl få mat då jag matar fiskarna ? Hur bär jag mig åt att ge den mat annars ? Tips ? Citera
lottac Postat 21 juli 2013 Postat 21 juli 2013 (ändrat) Du kan suga in artemia i en spruta utan nåloch mata anemonen. I regel behöver man inte mata då de själva fångar mat i vattnet. Ändrat 21 juli 2013 av lottac stavfel Citera
Matthias_H Postat 21 juli 2013 Författare Postat 21 juli 2013 tack för snabbt svar. Hur ofta ska man mata ? matar oftast alltid med arthemia lite grann två gånger om dagen. brukar du mata med nått annat ? mysis har jag gett litegrann. Citera
lottac Postat 21 juli 2013 Postat 21 juli 2013 Det räcker med någon gång i veckan till anemonen. Du kan mäta med artemia, räkbit eller annan fryst föda. Citera
lottac Postat 21 juli 2013 Postat 21 juli 2013 Jag har haft anemoner i några år nu och jag matar väldigt sporadiskt. Mina växer och delar sig ändå. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.