Matthias_H Postat 27 juli 2013 Dela Postat 27 juli 2013 Har köpt en picobello 300liter och jag har satt in den i badrummet nu och har kommit fram till att röda slangen med kran är smutsvatten och blåa osmosvatten. Undrar nu om röda kranen ska vara stängd så det rinner ur den? Öppnade den och då sprutade den ut vatten så kom det inget ut blåa slangen ? Så kör jag på kallvatten :-) gör jag rätt ?? Ska testa utan silikatfilter och kommer det brunalger iallafall så blir det ett sånt filter med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tele Postat 27 juli 2013 Dela Postat 27 juli 2013 har en 190-liters och där ska kranen vara stängd när du vill få rent vatten. om man inte kört osmosen på några dagar är det bra att spola ur den med kranen öppen i ca 20 minuter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 27 juli 2013 Dela Postat 27 juli 2013 Kranen är till för att "spola" filtret. Dvs ge det en snabb rengöring, detta ifall man inte använt osmosen på ett tag. Du ska alltså ha kranen stängd när du gör RO vatten Edit; tele hann före Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Matthias_H Postat 27 juli 2013 Författare Dela Postat 27 juli 2013 Tack så mycket jag körde den en stund så filtret blev kallt sen körde jag ut lite för skulle fylla på avdunstat vatten :-) ville bara testa den lite men då vet jag att man ska spola ut dom en stund :-) hur ofta byter ni filtren ? Tänkte man skulle slippa byta membran för då är de ju lika köpa ny osmos? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 27 juli 2013 Dela Postat 27 juli 2013 Använder man den typ 1ggr/vecka så behöver man inte spola. Jag gör det bara vid längre uppehåll Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Matthias_H Postat 27 juli 2013 Författare Dela Postat 27 juli 2013 Okej tack :-) men då är det bara köra på ska köpa två dunkar imorgon :-) du är grymt duktigt freddi36 på att få till dina kar kollar ofta in då du uppdaterar :-) är själv grymt sugen på större kar men det får vänta ett bra tag :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.