Gå till innehåll

Osmos picobello hjälp


Matthias_H

Rekommenderade inlägg

Har köpt en picobello 300liter och jag har satt in den i badrummet nu och har kommit fram till att röda slangen med kran är smutsvatten och blåa osmosvatten. Undrar nu om röda kranen ska vara stängd så det rinner ur den? Öppnade den och då sprutade den ut vatten så kom det inget ut blåa slangen ? Så kör jag på kallvatten :-) gör jag rätt ?? Ska testa utan silikatfilter och kommer det brunalger iallafall så blir det ett sånt filter med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket jag körde den en stund så filtret blev kallt sen körde jag ut lite för skulle fylla på avdunstat vatten :-) ville bara testa den lite men då vet jag att man ska spola ut dom en stund :-) hur ofta byter ni filtren ? Tänkte man skulle slippa byta membran för då är de ju lika köpa ny osmos?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej tack :-) men då är det bara köra på ska köpa två dunkar imorgon :-) du är grymt duktigt freddi36 på att få till dina kar kollar ofta in då du uppdaterar :-) är själv grymt sugen på större kar men det får vänta ett bra tag :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...