Gå till innehåll

skydd för botten?


MattiasN

Rekommenderade inlägg

Har ni något skydd för bottenglaset i era kar? I sötvatten kör många med frigolit, men det är väl inte så lämpligt i saltvatten, suger väl åt sig vatten som blir stillastående och dåligt? Många amerikaner kör ju med "eggcrate" men det har vi väl knappt tillgängligt här? I mitt förra kar hade jag några bitar gammalt bottenfilter under de största stenhögarna, det är ju "luftigt" så vatten kan pasera, är det bra?

Eller kör ni helt utan (tyck jag känns lite olustigt, man staplar ju ganska bra...)?

Många frågor blir det nu när nystarten kommer närmare (ska bygga bänk nästa vecka, karet kommer om två veckor)! Tacksam för all hjälp man får härifrån!

Mvh

Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan bredspackla botten med silicon, du kan ta PVC plattor, jag har frigolit och silicon. Jag har sett sådana där eggcrates i Billdal i en affär som inte finns längre, med andra ord, det går nog att få tag i. Liggunderlag funkar också, brödbackar är inte fel...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Liggunderlag är jag själv inne på. Vet att t. ex. Noname kör med detta och att det funkar bra. Vet själv inget om dess säkerhet... Vet någon om det är några speciella liggunderlag man ska undvika som kan innehålla något olämpligt? El. har någon märkt några problem i övrigt... Bra lösning annars tycker jag...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...