Gå till innehåll

tips till alla med juwel 3.0 skummare LJUDNIVÅ


Matthias_H

Rekommenderade inlägg

Hejsan jag vill dela med mig av att jag har haft stora problem med ljudnivå osv med min juwel skummare så jag gick i tankarna att testa byta märke.

Min axel hade börjat rosta på mon bioflow pump ?? fick byta ut den på garanti och då kom det en eccoflow pump 1500l/h som passar rakt av i skummaren dock ser den

hela annorlunda ut. Till min förvåning skummaren är HELT TYST!!!!!!!! det som hörs är så svargt ljud från vattnet när det skummar så jäkla NÖJD tips till alla vill ni

ha en tyst skummare byt ut bioflow pumpen till en eccoflow.

// Matthias_h

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
Bra tips. Verkligen intresserad av att testa då jag skulle vilja sänka ljudvolymen. Kunde du byta pumpen utan att skära loss skummaren? Kanske en dum fråga men jag har inte satt ihop min själv så jag vet inte riktigt hur man tar isär den.

Du behöver inte skära loss den :-) lyfta bara lös locket som är där sen drar ut upp plattan som pumpen sitter på :-) brukar ta isär min ibland och rengöra filtert i skummaren :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga bara, finns det och beställa den med eccoflow eller måste man byta den i efter hand. Hur ser en eccoflow motor eller pump ut. Tack för tipset. :-)

Finns tyvärr bara med bioflow pumpen då man köper dom. fick en ny skummare av min handlare då jag köpte nytt akvarium förra veckan men beslöt mig för att behålla min gammla pump dvs eccoflow då bioflow låter som ett tröskvärk :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...