Gå till innehåll

Top Fathom Oljud!!!


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Nu har jag sparkat igång min TF 200, och jädrar i min låda vad det låter!!!

Jag har en hel PET flaska med vadd o ändå låter det förskräckligt, skall man köra med luftventilen fullt öppen? Jag kör halvöppen men ändå så låter det bedrövligt. Vad kan man göra?smiley6.gif

__________________

Il be back!

Niclas

450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tips?? Snälla....smiley19.gif

__________________

Il be back!

Niclas

450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hmm

jag har en liten typ limflaska som passar precis i slangen , och som bara har ett litet hål i botten . jag testad med en halv flaska men då låter det mkt så ta en flaska som är hel förutom ,ett kanske 8 mm håli botten

__________________

Mvh micke

Laugh at your problems; everybody else does.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OK! Korkade jag har ju kapat hela botten av PET flaskan...smiley9.gif

__________________

Il be back!

Niclas

450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fått min 200 rejält mycket tystare än vad den är orginal, först kopplade jag på en extra slang bit på luft insuget på skummaren.

Jag använde en ganska smal slang, en sådan som sitter på osmos apparater, slangen är ungefär 1m, bara av denna extra slang bit blev det bra mycket tystare än innan.

I änden på slangen har jag satt en pet flaska som är fylld med bommul, detta blev en väldigt bra ljuddämpare.

/Nattias

__________________

720L+150L sump, 3*250w mh, 40w uv, k-reaktor, 165kg ls, cirkulation 8000l/h genom ytavrinning + 3st iks aquastar 3500 genom vavesimulator. Skummare Top fathom 200, osmos.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...