Jocke Postat 5 augusti 2005 Postat 5 augusti 2005 Hittade den här idag ska jag låta den vara kvar i karet eller ta bort den?.Lila klor har den,inget hår på den. Citera
metcrue Postat 5 augusti 2005 Postat 5 augusti 2005 Risken finns ju alltid att den blir stor och river inredningen för dig. Kan dock inte se vad det är för sort, jag vet att jag haft en som liknar den på bilden, har inte sett den på ett halvår. Citera
houssami Postat 5 augusti 2005 Postat 5 augusti 2005 Jag tog det säkra och slängde minst 7 st som kom med LS, jag har minst 1 kvar i karet som ser ut som den på bilden. På RC fick jag veta att det är mycket svårt att få krabbor ID. Vad tänker du göra md den? Citera
Jocke Postat 5 augusti 2005 Författare Postat 5 augusti 2005 Tjenare!Jag vet inte vad jag ska göra med den.Än så länge så är den ju snäll och käkar alger hela dagarna, men man vet ju aldrig.Hur fångade du dinna krabbor?.MVH Jocke Citera
Manks Postat 6 augusti 2005 Postat 6 augusti 2005 jag vill gärna ha en krabba, så skicka den till mig om du ska göra dig av med den Citera
houssami Postat 6 augusti 2005 Postat 6 augusti 2005 Hej, jag fångade några med en fälla som man tillverkar själv. En plast flaska som du kapar isär och sedan stopar övre delen omvänd i nedre delen. Du ska sedan ställa den ikaret med en bit räka i, hälst nära stenen du brukar se krabban på. Här är en länk med bild på min fälla i karet https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=7567&page=2&pp=15Lycka till Citera
Oyster Postat 13 september 2005 Postat 13 september 2005 Var rädd om den, troligtvis har den överlevt i stenen.. var kommer stenen ifrån? Har sett den på Maldiverna Citera
a.nilson Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 har själv 1-3st såna. har hört med min åf. den bör vara ofarlig i nu läget. den ska kunna bli ca 5-7cm över skalet.mvh Anders Citera
Fredrik1 Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Låt den vara kvar. Märker du att den ställer till bus så fånga den. Krabbor är lätta att fånga. Citera
a.nilson Postat 15 mars 2007 Postat 15 mars 2007 har själv några såna små coola kryp. har haft mina i ca 1½år nu o dom gör ingen skada hos mig i allafall. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.