Gå till innehåll

solkorallen- svårt att få tag i!


koaala

Rekommenderade inlägg

Är inne på att fylla på med koraller i mitt kar och allting som fick skada med flytten har återhämtat sig och börjat växa igen. Nu har akvariet hamnat i källare där den fått en öppen sump på 200 liter. Jag vill ha solkoraller därinne, men dem är ju omöjliga att få tag i. Anledningen till att jag just vill ha de där är att ta reda på maten som hamnar där innan fiskarna får tag i det. Där borde det ju vara perfekt plats för de. Halv-mörkt och massor med mat inklusive artemia, plus blir det roligare även för mig med. Var inne i Stockholm i ett affär, men icke. Beställde även koraller från Tyskland, men de hade inte heller Solkorallen och nu väntandes för mitt nästa leverans från England har solkorallen blivit restad, trots att det gick att beställa. Det finns väl flera butiker här i Sverige som kanske har de, men tack vare tidsbrist kommer jag inte kunna åka så långt. Undrar om det finns någon butik i Sverige som kan tänka sig att skicka korallen med express posten- den tar ju bara en dag att komma fram.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla som sagt med korallfisken, dem brukar ofta ha den inne, och de har även grossistverksamhet, så borde ju även kunna skicka det till nån butik de har samarbete med som är närmare dig.. Det är en trevlig korall tycker jag och bara man hittar ett bra läge för den och inte har allt för hög last när det kommer till djur som konkurrerar om födan så klarar dem sig mycket bättre än många säger- Det kan nog vara svårt att hålla dem i ett stort kar med mycket fisk, där maten försvinner på 10 sekunder men ett mindre kar med mindre fisk, har det inte varit några stora problem för mig bara man hittar en bra plats där maten strömmar förbi korallen...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...