Guest Gäst Postat 3 januari 2004 Postat 3 januari 2004 Hejsan jag fick hem en skummare modell AquaCare 700A i Fredags.Har sett en instruktionsmanual på aquacares hemsida men får den ej att skumma som man trott, undra om jag é för snabb eller om det är för mycket luft.Kommer ut luftbubblor ur utloppsröret.Har ej kommit nått skum alls sedan i fredags.Hur har ni ställt in den så att det funkar optimalt?Eller é det jag som é för snabb tids nog så kommer den att skumma en massa skit, eller har jag inget skitigt akvarium.??__________________MVH Christian wrang.com Citera
Guest Gäst Postat 3 januari 2004 Postat 3 januari 2004 Det sägs ju att det brukar ta ett par dagar innan maskineriet börjar fungera ordentlig. Om den inte har börjat skumma på måndag så kanske du ska börja underöka saken lite närmare. Aquacare skummarna burkar ju vara ruskigt effektiva vad jag hört, den kommer nog igång.__________________Il be back! Niclas 450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm. Citera
Guest Gäst Postat 3 januari 2004 Postat 3 januari 2004 he he ta't lungt wrang det kommer snart att bli svart i koppen ska du se,dra ut pumphantaget helt om du inte har det !__________________Mvh micke Laugh at your problems; everybody else does. Citera
Guest Gäst Postat 3 januari 2004 Postat 3 januari 2004 okey tackar nu é det bättre å den skummar så man ser iallafalloch pumphandtaget är utdraget på luftpumpen är på max__________________MVH Christian wrang.com Citera
Guest Gäst Postat 3 januari 2004 Postat 3 januari 2004 Skummar förfullt äntligen.Var nog syrestenen som var kass!?!__________________MVH Christian wrang.com Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.