Gå till innehåll

Färg på ledljus?


J_Green

Rekommenderade inlägg

Hej allihop!

går i funderingar på att beställa hem ett gäng led armaturer från Kina ( Frivilligt att såga mig vid fotknölarna )

Grejen är att jag har två st nu och dom fungerar riktigt bra med fin tillväxt. Nu till frågan ang dom vita ledsen, ser att en del fina ramper i sverige har färgtemp på 7-8000 medans andra på 12000. När vi pratar mh så föredrar jag 14000 före 16-20000 då jag vill ha lite varmare behagligare ljus. Vad innebär det när vi pratar led, är det exact jämförbart eller hur ska jag tänka när jag ska beställa. Tacksam för svar från någon med erfarenhet.

Med vänlig hälsning

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kelvinskalan anser jag är helt irrelevant när det gäller kombinationer av ledar där man har monokromatiska dioder med - antagligen även när det kommer till enskilda vita dioder, men där har jag inte läst på klart ännu.

Däför är färgtemperaturen som anges förmodligen i bästa fall en subjektiv bedömning, troligen ännu mer när det kommer till kinagrejer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...