Gå till innehåll

hur många fiskar till kan jag ha??


.:Hansson:.

Rekommenderade inlägg

i mitt nya 170 liters kar har jag en zeb. flavensces,en palett kirurg,två clowner,tvådamseller(blåjävlar),en kopparbandad fjärilsfisk,mandarin och en putsarräka.funderar på att köpa 2 blå jävlar, 2 SVARTA A.OCELLARIS och en putsar räka och en blå sjöstjärna blir det för mykke i karet?? ha de

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror det blir svårt för dig i längden att hålla Pincettfisken och Mandarinen tjocka och glada i ett så litet kar. Palletten kommer också vilja ha mer simutrymme än du kan erbjuda.

Jag skulle inte heller rekommendera dig att köpa fler blå jävlar eller fler clowner. Inte för att det är för mycket fisk utan snarare för att det kommer bli revirstrider med de fiskarna du redan har.

Putsarräkor är inga problem, det kan du lätt lägga i ett par till... men ta det lite lugnt med fiskar som blir relativt stora (=kirurger) eller behöver speciell föda (Pincett och mandarin).

Ta gärna en titt på Pseudochromis, Chromis, Kardinalaborrar, Pilfiskar... de är alla lättskötta fiskar som skulle kunna passa bra in i ditt kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har hatt fiskarna i en månad o verkar som alla mår bra:)och han sa att kirurgerna o pincett fisken skulle ha minst 150 liter i affären...men man ska intelita på dem för mykke så jah får skulla maj själv o se va sem händeränsålänge så är alla fiskar under 7 cm förutom pincetten o zeb.flavencses me men vi får se va dsom hände hoppas bara det går bra:) skirver in senare hu det går för alla

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, jag tycker det är för mycket och för stora fiskar. Jag har 2 Clowner, en Putsar-räka och en Salaris i ett 112-liters o tycker lite synd om dom ibland när de simmar fram o tebax längs rutan.

Men jag skulle vilja se bilder

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

öppna bilden i paint, tryck CTRL+W sen ta 20 i båda rutorna sen spara.

sen klicka på "gå till avancerad" i tråden längst ner. sen scrolla ner lite och klicka på "hantera bifogade filer" sen bläddrar du efter bilderna sen klickar på ladda upp..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...