saltatrox Postat 23 augusti 2013 Postat 23 augusti 2013 Sååå ja nu har det hänt.... Frugan ringer och säjer att anemonen sitter fast i pumpen. Okej hon fick stopp på pumpen och BTAn åker ner till botten. När jag kommer hem så ligger den där halft ihopdragen. Vad göra ?? Jag har ett aktivt kol filter redan igång. Ska jag slänga i strumpa också ??? Vill helst inte plocka ur anemonen och hålla den i en separat burk.. Är det bara vara cool och hoppas att det inte kommit ut för mycket gift ???? Citera
Guest Postat 23 augusti 2013 Postat 23 augusti 2013 Allt beror på hur skadad dem blev.Är det en massa bös i karet så är det bra om man kan suga bort det. Annars är det nog så att ta det lugnt. Och se till att inget pickar på anemonen Citera
saltatrox Postat 23 augusti 2013 Författare Postat 23 augusti 2013 Bos ?? Mitt clown par är ju i anemonen men dom pickar inte. mata på ganska kraftigt och hoppas den får i sig näring Citera
Guest Postat 23 augusti 2013 Postat 23 augusti 2013 Bös skulle det stå = delar och övrigt slem mm från anemonen. Citera
_Manne_ Postat 23 augusti 2013 Postat 23 augusti 2013 Du skriver halvt hopdragen.. Är andra halva uppblåst ? Då låter det inte som den är extremt "kasserad", dom tål ju en delning , så ha tålamod o se vad den gör.. Ser du att den blir upplöst så hiva ut den..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
saltatrox Postat 23 augusti 2013 Författare Postat 23 augusti 2013 Den ser ganska bra ut trots allt nu... Citera
_Manne_ Postat 23 augusti 2013 Postat 23 augusti 2013 Ta det lugnt o se vad som händer .. Den behöver ju inte besöka Pumpen igen så ha ett öga o se om den fäster där den är.Mvh Manne Citera
saltatrox Postat 24 augusti 2013 Författare Postat 24 augusti 2013 Ett lycklig slut. Bara vänta och se vart han bosätter sig nu. Citera
_Manne_ Postat 24 augusti 2013 Postat 24 augusti 2013 Låter bra.. Bara ha ett öga på honom så du ser om den kommer till ro någonstans.Mvh Manne Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.