Gå till innehåll

Hjälp med led till RSM


Markus321

Rekommenderade inlägg

Jag har läst en hel del om ledbelysning på forumet och kommit en bra bit på vägen, men skulle vilja ha era synpunkter innan jag gör en beställning.

Har ett RSM130D som jag vill uppgradera med ledbelysning.

Tycker personligen att locket är praktiskt att ha så jag tänkte mig en inbyggd belysning.

Tänkte köpa:

Rapidled Red Sea Max 130D Dimmable Retrofit Kit http://www.rapidled.com/red-sea-max-130d-DIMMABLE-retrofit-kit/ med Meanwell ELN-60-48P

och

Typhon / Typhoon LED Controller http://shop.stevesleds.com/Typhon-Typhoon-LED-Controller-Typhon.htm.

Är detta ett bra val, någon kanske har erfarenhet av just dessa produkter?

Och ska man ha 14 Royal Blue XT-E CREE LEDs och 13 Cool White XP-G LEDs eller skall man ha en annan uppsättning av leds?

Tar tacksamt emot era råd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bra då kan jag köra med 18 blå och 9 vita så blir det samma förhållande.

Om jag fattat det hela rätt är de blåa mest effektiva för tillväxt och de vita bara för våra ögons skull. Eller finns det något annat att tänka på? Har sett att några skriver om en röd led för att få fram färger på koraller men ni har kört med bara blåa och vita?

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja man vill ju kunna köra full kräm på slingorna så korallerna får sitt ljus.

En annan sak som jag kom på gällande styrningen. Den jag tänkte köpa har både uppramp och nedramp men jag har sett att vissa har storm eller åska.

Vad skall det vara bra för? Är det bara en cool grej att visa sina kompisar eller har det någon positiv effekt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...