Mazzi Postat 1 september 2013 Postat 1 september 2013 Jag funderar på att slå till på ett begagnat Juwel lido 120l för att känna på den salta värden. Finns det några bra skummare utan att borra för sump, är det ett bra nybörjaralternativ osv. Jag behöver lite tips och idéer från er med lite erfarenhet. MvhMats Citera
Matthias_H Postat 1 september 2013 Postat 1 september 2013 har igång ett juwel lido 120 nu samt ett lido 200. Jag köpte faktist juwel 3.0 skummaren till mitt och var väldigt missnöjd pga ljudnivån. så har fixat o trixat endel med den skummaren. fick ny pump att testa av min handlare eccoflow 1500l/h som dom (ska levereras med nu) då blev jag väldigt nöjd tyst och funkar väldigt bra och så passar den rakt av i akvariumet då det är färdigt hål i täcklocket.dock vet jag att tunze har bra grejer så kanske en tunze 9002. Citera
Mazzi Postat 3 september 2013 Författare Postat 3 september 2013 Det blev inget av med den tänkta affären, blir kanske en 60x60x60 kub i stället. Tack för svar ändå /Mats Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.