hagbard Postat 5 september 2013 Postat 5 september 2013 (ändrat) hejSåg en mini med snorkel vid matning igårkväll som kom upp ur sanden,väldigt likt de stora nassarius jag har.jag såg de stora träffades o trivdes och kladdade i små grupper innan jag fick i sanden till mitt nya, som dröjjde ett par veckorKan det vara resultatet av det jag såg?....har för mig att jag har läst att larverna är i planktonstadie i början så det ska vara snudd på omöjligt!? Ändrat 5 september 2013 av hagbard ? Citera
sansan Postat 5 september 2013 Postat 5 september 2013 Ingen aning hur svåra de är, har fullt av sådana små i mitt akvarium :-) Citera
hagbard Postat 5 september 2013 Författare Postat 5 september 2013 Aha! det är möjligt alltså! jag avaktar lite innan jag ropar hej..man kan få för sig så mycket ibland..såg en annan sort som också var liten för ett tag sedan som liknade mina Trochus men visade sig efter en tid vara något helt annat. Citera
NiXoN Postat 5 september 2013 Postat 5 september 2013 Jag trodde jag hade fått förökning på nasarius när jag började med salt, visade sig dock vara pyramidsnäckor Kul dock om någon lyckats, råkar du ha bild på dina sansan?//NiXoN Citera
sansan Postat 5 september 2013 Postat 5 september 2013 Jag trodde jag hade fått förökning på nasarius när jag började med salt, visade sig dock vara pyramidsnäckor Kul dock om någon lyckats, råkar du ha bild på dina sansan?//NiXoNSka försöka ta en bild på dem efter att släckt ner ett tag, brukar bara vara framme när det är mörkt. Mina är kopior av de stora fast mycket mindre :-) Citera
hagbard Postat 5 september 2013 Författare Postat 5 september 2013 Mina kommer fram när det vankas god mat...de skjuter upp som "das boot" ur sanden!Snitsigt tycker jag.Jag brukar säga till besökare:Kolla här nu,och lägga i något gott...och plupp.plupp,plupp osv Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.