JensGranlund Postat 11 september 2013 Dela Postat 11 september 2013 håller på bygga en revpelare modell större av pukanisten och reef foam. har fastnat lite i tanken och behöver ideer.min fundering är vad jag ska använda för att "klistra" på sand över den mörka "foam"en...billig lösning är att föredra. Bilder kommer så fort jag får kontroll över min mobil igen.Mvh / Jens Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JensGranlund Postat 11 september 2013 Författare Dela Postat 11 september 2013 Kan detta vara något?http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kemikalier/Epoxi/Epoxi-Superstark-362421/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 11 september 2013 Dela Postat 11 september 2013 Kasta på lite grus medans det är klibbigt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MrGoransson Postat 11 september 2013 Dela Postat 11 september 2013 Epoxylim. Finns ett speciellt lim. Kolla i min tråd där jag har frågat om lite grejor. Kostar rätt mycket. Dyr frakt då det räknas som farligt gods. 380kr/liter.Med vänlig hälsningGöran Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MrGoransson Postat 11 september 2013 Dela Postat 11 september 2013 Kasta på lite grus medans det är klibbigt Det "växer" loss från foamen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MrGoransson Postat 11 september 2013 Dela Postat 11 september 2013 http://www.epotex.se där köpte jag limmet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JensGranlund Postat 11 september 2013 Författare Dela Postat 11 september 2013 Shit, finns det inget beprövat som är billigare än så? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JensGranlund Postat 11 september 2013 Författare Dela Postat 11 september 2013 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JensGranlund Postat 11 september 2013 Författare Dela Postat 11 september 2013 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JoWa Postat 12 september 2013 Dela Postat 12 september 2013 reef-foam har e väldans flytkraft har jag märkt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 12 september 2013 Dela Postat 12 september 2013 I Usa används oftast z-poxy till att limma sand på stenen, rätt stora förpackningar o priset var förhållandevis bra.Jag har valt att använda z-poxy då det är såpass beprövat.//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MrGoransson Postat 12 september 2013 Dela Postat 12 september 2013 I Usa används oftast z-poxy till att limma sand på stenen, rätt stora förpackningar o priset var förhållandevis bra.Jag har valt att använda z-poxy då det är såpass beprövat.//NiXoNVart hittar man detta hemma i Suede? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 12 september 2013 Dela Postat 12 september 2013 Ebay är nog överlägset enklast o billigast.//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MrGoransson Postat 12 september 2013 Dela Postat 12 september 2013 Ebay är nog överlägset enklast o billigast.//NiXoNTrodde inte detta skickades "rakt av". Det klassas ju som farligt gods. Men hittade det på bayen för runt 100kr + frakt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MrGoransson Postat 12 september 2013 Dela Postat 12 september 2013 Men räknar man på volym så är det jag köpte billigare. Kolla om du kan hämta det på plats. Kostar ju runt 180kr, resten är ju frakt. Med vänlig hälsning Göran Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
herrGreen Postat 12 september 2013 Dela Postat 12 september 2013 Tänk på att Reef-Foam flyter ordentligt! Jag limmade med utspädd silikon, sanden flagnade av. Kalkalger växer väldigt lätt på skummet har jag märkt, och med lite fraggar och annat på är det lätt att dölja efter en tid i akvariet.Lycka till! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MrGoransson Postat 12 september 2013 Dela Postat 12 september 2013 Tänk på att Reef-Foam flyter ordentligt! Jag limmade med utspädd silikon, sanden flagnade av. Kalkalger växer väldigt lätt på skummet har jag märkt, och med lite fraggar och annat på är det lätt att dölja efter en tid i akvariet.Lycka till!Precis. Det är grym flytkraft så det gäller att skala väck så mycket som möjligt. Ser ju annars lite flummigt ut om det är en stort rev som flyter runt i karet . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JensGranlund Postat 12 september 2013 Författare Dela Postat 12 september 2013 Hur blandade du silikonet? Någon bra länk till epoxyn? Hittade bara mindre flaskor...Mvh Jens Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
herrGreen Postat 12 september 2013 Dela Postat 12 september 2013 Med sprit tror jag. Men jag kommer inte ihåg. Går att googla. Men det satt inge bra. Ramlade av när grejer började beta på det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JensGranlund Postat 13 september 2013 Författare Dela Postat 13 september 2013 Blev att blanda portland cement och korallsand.. återkommer med bilder..Mvh Jens Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.