Romland Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 Som namnet säger, har 2 olika knapptyper som jag inte vet vad det är för sort och hur giftiga är dessa? Citera
JoWa Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 kolla zoanthids.com om du finner dom dära Citera
Romland Postat 16 september 2013 Författare Postat 16 september 2013 undrar om dom gröna kan vara http://www.zoanthids.com/product_info.php?cPath=21&products_id=674&osCsid=2a5310ab91f07d346d803cfc303c88e6 ? Citera
StoffeSwe Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 Ser ut att vara zoanthus knappar. De är så vitt jag vet de minst giftiga knapparna. Citera
_Manne_ Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 Watermelon är den rosa/gröna åtminstone .Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Romland Postat 16 september 2013 Författare Postat 16 september 2013 tror ändå att jag ska ge tillbaka dom till killen jag fick dom av =) vill inte ha saker som är allt för giftiga hemma nu när grabben snart lär sig gå, vet att det är oftast om knappen är i fara som giftet kommer men det är bättre att vara på den säkra sidan Citera
_Manne_ Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 Med den inställningen kan du knappt ha någon korall i karet alls.. Det är så dom skyddar sig överlag..låter man dom vara i baljan o inte drar o sliter i dom så kommer allt o gå bra.. Har själv två små på 4 år.. Med vänlig hälsning, Manne Citera
Romland Postat 16 september 2013 Författare Postat 16 september 2013 hehe jo det är klart men tänker att polytoxin är väl något av det farligaste? Citera
Romland Postat 16 september 2013 Författare Postat 16 september 2013 vet att jag är lite väl extrem just nu men känner att jag inte riktigt själv har pejl på hela "säkerheten" inom akvarium så innan jag har mer kött på benen kommer jag nog köra ganska "safe". Citera
_Manne_ Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 Du gör givetvis vad som känns bäst för dig.. Som jag ser det så lär man sig hela tiden man har karet o intresset.. Ditt intresse i koraller kommer att varierar över tiden och vilka utmaningar dom olika varianterna ger dig på ett eller annat sätt.. , det viktiga är att du lär dig i samma takt som karet utvecklas.. Det har vi ett forum för.. Dvs detta.. Här kan du ställa alla knasiga frågor som du vill veta.. Som sagt har jag själv 2st 4 åringar som älskar att hjälpa pappa.. Bära maten till fiskarna mm.. Listan kan göras lång.. Men när det gäller koraller oavsett vilka så är det off limit.. Det har dom lärt sig redan från början, och accepterar det utan tjafs.. Det är bäst o köra på det viset.. Dvs förutsätta att allt är giftigt på ett eller annat sätt.. Funkar kanon här.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Romland Postat 16 september 2013 Författare Postat 16 september 2013 ja men lite så ser jag också, men knappar är inte det jag är så intresserad av just nu, tycker dom är lite tråkiga, fina men tråkiga. det lär ju ändras och jag sitter på en hel drös med knappar om 2 år men men^^ just nu så är det koraller som rör sig i vattnet som är min passion Citera
_Manne_ Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 För mig är det intressanta en stor mix.. Knappar blandat med allt från anemoner i olika variationer till stela pinnar i halvdana färger..Mitt tips är att börja gallra bland korallerna när dom nya inte får plats , när man väl har ett fullvuxet kar så ser det mesta riktig bra ut ändå..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Romland Postat 16 september 2013 Författare Postat 16 september 2013 Får tacka för alla råd Manne! är på god väg att bygga upp ett litet samhälle men än finns det mycket plats Citera
_Manne_ Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 Lycka till vilketsom.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
smedberg Postat 17 september 2013 Postat 17 september 2013 Pontus, byter gärna den mot något om du vill. Har en liten blå Seriatopora caliendrum om du är intresserad. Citera
Romland Postat 17 september 2013 Författare Postat 17 september 2013 Micke har redan hämtat den :/ Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.