Guest Gäst Postat 4 januari 2004 Postat 4 januari 2004 Jag tänker ansluta 2 st 120-150l kar till min sump för att dels köra DSB i det ena och odla Caulerpa i det andra och behöver då bygga en ställning till detta. Frågan till forumet är om någon vet var man kan köpa de här kryssen till fyrkantsrören som man bygger ställningarna med? /Kaj Citera
Guest Gäst Postat 4 januari 2004 Postat 4 januari 2004 en del glasmästare har eller akvariebutiken om inte dom har så tror jag nog att typ stål&verktyg eller liknande butik har tror nog att dom är det billigaste alternativet. Citera
Guest Gäst Postat 4 januari 2004 Postat 4 januari 2004 De glasmästare och järn/bygghandlare jag kollat med har inte haft. Fyrkantsrören har jär/bygghandeln, men inte kryssen. /Kaj Citera
Guest Gäst Postat 4 januari 2004 Postat 4 januari 2004 Ring till Arnold i Åled (Åleds Akvarium) 035-39397, 39398, eller 39667. Nånstans skall han väl svara. Han vet jag har.__________________Må Peter Citera
Guest Gäst Postat 4 januari 2004 Postat 4 januari 2004 Ok Peter! Jag misstänkte att du hade koll på det här (också) ! Nån mer som vet, så tar jag gärna emot fler tips! /Kaj Citera
Guest Gäst Postat 4 januari 2004 Postat 4 januari 2004 Eller så ber du nån vänlig själ svetsa ihop av stålrör. Stabilare.__________________Må Peter Citera
Guest Gäst Postat 4 januari 2004 Postat 4 januari 2004 Jo, men det blir så jäkla tungt och klumpigt bara. När de väl är på plats ska de ju inte flyttas, förstås. Det är ett alternativ. /Kaj Citera
Guest Gäst Postat 4 januari 2004 Postat 4 januari 2004 Alternativ: Bygg i trä! Har jag gjort! 2 st ställningar med 2 st 150L i varje! Funkar riktigt bra!!! Citera
Guest Gäst Postat 4 januari 2004 Postat 4 januari 2004 om du gör ställningen i stål så blir den inte så tung klumpg beror på om den ska vara helsvetsad eller delbar jag har en hel svetsad ställning hemma där mitt refugie & blivande sumpen står , den bär man ju själv men är lite bökig å hantera__________________/Igge Citera
Guest Gäst Postat 4 januari 2004 Postat 4 januari 2004 Hejsan! Kolla http://www.hjortgatanszoo.se/ Webbutiken har under "Akvariebord"->"Aluställning". /Johan Citera
Guest Gäst Postat 4 januari 2004 Postat 4 januari 2004 Bra länk JohanHar du Alu profdilerna så bygg med detta. Smidigt å tar ej så mycket plats. Men som de skriver så kan man ävev bygga snygga i Trä.__________________MVH Christian wrang.com Citera
Guest Gäst Postat 4 januari 2004 Postat 4 januari 2004 hur blir stabiliteten när man bygger i såna alu profiler tycker deet borde bli lite vingligt men har aldrig provat själv. Citera
Guest Gäst Postat 4 januari 2004 Postat 4 januari 2004 Ni kan snacka med Gabbi eller Christer på Akvarielagret de har alla delar och även rör.__________________Il be back! Niclas 450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm. Citera
Guest Gäst Postat 4 januari 2004 Postat 4 januari 2004 Ok, tack för hjälpen. Jag beställde över webben av Hjortgatans Zoo, som jag fick tips om av Johan (Tack Johan). Det var lätt och bekvämt - jag är väldigt bekväm av mig... De t o m kapar upp det i rätt längder. ...jag får i o f s själv banka ihop det - jobbigt. /Kaj Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.