Gå till innehåll

Ställning till akvarier


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Jag tänker ansluta 2 st 120-150l kar till min sump för att dels köra DSB i det ena och odla Caulerpa i det andra och behöver då bygga en ställning till detta. Frågan till forumet är om någon vet var man kan köpa de här kryssen till fyrkantsrören som man bygger ställningarna med?

/Kaj

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

en del glasmästare har eller akvariebutiken om inte dom har så tror jag nog att typ stål&verktyg eller liknande butik har tror nog att dom är det billigaste alternativet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ring till Arnold i Åled (Åleds Akvarium) 035-39397, 39398, eller 39667. Nånstans skall han väl svara. Han vet jag har.

__________________

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men det blir så jäkla tungt och klumpigt bara. När de väl är på plats ska de ju inte flyttas, förstås. Det är ett alternativ.

/Kaj

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om du gör ställningen i stål så blir den inte så tung klumpg beror på om den ska vara helsvetsad eller delbar

jag har en hel svetsad ställning hemma där mitt refugie & blivande sumpen står , den bär man ju själv men är lite bökig å hantera

__________________

/Igge

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bra länk Johansmiley20.gif

Har du Alu profdilerna så bygg med detta. Smidigt å tar ej så mycket plats. Men som de skriver så kan man ävev bygga snygga i Trä.

__________________

MVH

Christian

wrang.com

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ni kan snacka med Gabbi eller Christer på Akvarielagret de har alla delar och även rör.

__________________

Il be back!

Niclas

450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, tack för hjälpen. Jag beställde över webben av Hjortgatans Zoo, som jag fick tips om av Johan (Tack Johan). Det var lätt och bekvämt - jag är väldigt bekväm av mig... De t o m kapar upp det i rätt längder. ...jag får i o f s själv banka ihop det - jobbigt.

/Kaj

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...