NaCl Postat 10 oktober 2013 Postat 10 oktober 2013 Har som rubriken lyder Boyu 128 L. Modellnamnet som står i locket är HS 60A, och det sitter i 2*25w PL rör. Såvitt jag förstår är det för klent, och jag vill uppgradera belysningen. Har någon tips på hur man gör detta på ett enkelt sätt? Har förstått att det finns Boyu-modeller med MH-armaturer. Kan man köpa en sådan och skruva i, och var i så fall? Eller finns det någon annan lösning som ger ett bra slutresultat? Såg någon på forumet som tog bort locket, men det verkar svårt? Om det blir för krångligt eller för dyrt funderar jag på att istället avvakta och satsa pengarna på ett nytt större akvarium (i tanke på att jag funderar på att byta upp mig i storlek under 2014 vill jag inte plöja ner flera tusenlappar på något som kanske inte är kompatibelt för det eventuella nya akvariet ).Tack! Citera
Andreas84 Postat 10 oktober 2013 Postat 10 oktober 2013 Jag hade ett med mh i innan, bra fart i det. Kolla om du får tag på ett sådant. Annars finns ju maxspect nano. Locket är enkelt att ta bort, 2 skruvar som håller stagen på varsin sida sen är det bara att öppna locket rakt upp och lyfta av det. Citera
NaCl Postat 11 oktober 2013 Författare Postat 11 oktober 2013 Okej! Skulle Maxspect Razor Nano fixa att lysa upp hela karet ordentligt? Det är ju bara 26,5 cm. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.