Gå till innehåll

Är det här en stenkorall, tror ni?


Rickard

Rekommenderade inlägg

Har hittat några intressanta prylar på mina LS som jag la i ett nystartat kar för knappa 2 v sedan.

Vore kul att veta vad ni tror detta är, så att man kan placera den rätt.

Skulle det kunna vara en catalaphyllia el dyl LPS? Går det att identifiera såna här småttingar?

Har en annan fråga på en mjukkorall under, ja just det, "Mjukkoraller", i fall någon kunde vara hygglig och ge något förslag? Sarcophyton?

Mvh Rickard

post-1430-14468912225656_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad händer när du petar på den ?

Kan vara en majano men ser inte riktigt ut som en sån samtidigt har jag lite svårt att tro på en stenkorall som övelevt på Ls som varit med om lite frakter osv men kolla vad som händer om du tar på den.

Å kolla om den har ett skelett eller om den drar in sig i stenen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

När jag vände stenen mot ljuset drog den ihop sig till en liten boll, där polyperna inte gick att se. Den är för liten för att jag skall kunna se något skelett, tror jag.

Simon, du kanske är inne på rätt spår, den är ju onekligen väldigt lik euphyllia glabrescens:

http://www.moyesreef.com/lps/Euphyllia.html

Finns det någon chans att denna lilla rackare på knappa centimetern klarar uppstarten av mitt akvarium?

Vad är koraller mest känsliga för (förutom ljus och cirkulation)? Har 0 i nitrit, 0.2 i nitrat, 1.024 SG, Ca 415.

Mvh Rickard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...