Gå till innehåll

Siganus uspi


Guest

Rekommenderade inlägg

Jag har lite frågor om denna fisken. Jag tycker dom är jätte fina och få tag i 1st sådan. Frågan är bara jag har ej mycket alger i mitt kar. Så jag söker någon med erfarenhet om den hur vida lätta dom är att få och käka tex nori eller liknande. Har ju läst mig till att dom kan käka lite olika saker så som krill mysis osv men känner på mig om man tittar på fisken att ett behov av att äta alger finns där för att dom skall må bra? Jag kan vara ute och segla i min tanke.

Ium att jag inte har någon tidigare erfarenhet av just denna art utan har flera haft andra arter av kaninfiskar under åren och dom har varit ganska lätta att få och käka nori mm

Så frågan gäller denna art Siganus uspi att dom har mindre roliga taggar på rygg fenan vet jag redan då jag råkar känna av det på en Siganus virgatus antar att dom båda är hyfsat lika osköna att sticka sig på

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Vi har två stycken i vår korallodling. Har bara bott hos oss i två månader men dom vågar äta spirulina-flingor från min hand redan nu. Får lite artemia och mysis ibland också. Samma sak hos oss att det inte finns mycket alger att beta av. Än så länge ser de friska och välmående ut.

/ David

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, som en algätare som får i sig ett och annat kräftdjur när den betar. Tycker de flesta kaninfiskar verkar väldigt skärrade efter transport och är lättskrämda i början, men går väl inkörningstiden bra så är de tåliga. Så gömställen och lite lugn och ro är nog bra i början.

Sen kanske man får läsa på om de blir bråkiga mot andra kaninfiskar. Vi har såpass gott om plats så än så länge funkar två S. uspi med en S guttatus.

/ David

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har har lite olika andra kaninfiskar. Dom brukar ser tråkiga ut och ha det lite jobbigt efter en stund i en påse. Men vem skulle inte göra det. Jo tanken är väl att ha 2 styck när jag är klar med nya karet det är på mellan 540-600L . Jag bygger alltid med mycket grottor och liknande. Bifogar en kass bild men du ser iaf hur jag menar att jag bygger och tänker när jag skapar ett rev.

Tackar så jätte mycke

post-7043-14468931385629_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...