toompa Postat 6 november 2013 Postat 6 november 2013 Då jag känner att mitt rsm 130 börjar bli litet så har jag planer på att bygga ett nytt kar som en rumsavdelare. Jag funderar lite kring måtten på karet och kom på att man måste ju även tänka på belysningen så man inte kommer i något dumt mellanläge med kar o ramp. Måtten jag funderar på är 130x70x50 vad tror ni om det? Sen om ni har några tips på bra lysramper som inte kostar allt för mycket. Metallhalogen vill jag helst inte ha utan helst led eller t5. Då detta kommer bli mitt första bygge från grunden så uppskattas all hjälp väldigt mycket Citera
gordan_ Postat 7 november 2013 Postat 7 november 2013 hej 70 djupt? lr högt? själv har jag mått 130x60x60 vattenytan hamnar på 55, kör en led maxspect razor 160w 16k + en kina led 120w 16k Citera
Blåbert Postat 7 november 2013 Postat 7 november 2013 LED/T5-hybrid verkar vara den ultimata kompromissen just nu.... Citera
toompa Postat 7 november 2013 Författare Postat 7 november 2013 hehe ja den vet jag inte själv Så bra som möjligt o så billigt som möjligt ska vara dimmbar o kunna programmera sol upp/ned Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.