Guest Gäst Postat 4 januari 2004 Postat 4 januari 2004 Skall börja fylla mitt akvarie och jag har två frågor. Hur hårt skall jag dra åt utloppsventilen på osmosen?, kanske svårt att svara på men någon kanske har en vägledning? Jag har köppt två st plastdunkar för dricksvatten på Coop, dom luktar väldigt mycket plast. Är det farligt att börja fylla dessa direkt med osmosvatten, som sedan självklart skall ner i karet? __________________Nybörjare på 450l Citera
Guest Gäst Postat 4 januari 2004 Postat 4 januari 2004 vad har du för osmos?? ör det en aqua medic så ska du dra åt skruven så hårt det går utan att ta i. vet inte om det är någon som förstår vad jag menar Citera
Guest Gäst Postat 4 januari 2004 Postat 4 januari 2004 Skölj dunkarna så många gånger du orkar (tas med en nypa salt)innan du gör osmosvatten i dessa. Citera
Guest Gäst Postat 4 januari 2004 Postat 4 januari 2004 Dra inte åt ventilen för hårt, utan lätt stängd skall den vara.Skölj ur dunkarna med vatten först, mina luktar oxå plast men jag har inte märkt av några problem, dunkarna är ju klassade för att kunna innehålla dricksvatten så det skall nog inte vara någon fara.__________________Il be back! Niclas 450L + 110L sump IKS Dator 2x150W MH, Ozon, UV-C, Kalkvatten, Kalreaktor, Nitratfilter mm. Citera
Guest Gäst Postat 4 januari 2004 Postat 4 januari 2004 [jimmy] vad har du för osmos?? Det är en Aquacare Clasic 90.Ändrad av Gowen den 2003September23 kl 22:33__________________Nybörjare på 450l Citera
Guest Gäst Postat 4 januari 2004 Postat 4 januari 2004 Säger som Niclas, ventilen är känslig så använd inte kraft om man säger så. Stängd men inte åtdragen. (hmmm d var svårare än jag trodde att förklara en känsla som man har i fingrarna)__________________Ha d Johannes Citera
Guest Gäst Postat 4 januari 2004 Postat 4 januari 2004 Tack så jätte mycket för svaren! Jag tror att jag förstår (stängd men inte åtdragen). Helt underbart med snabba och bra svar!__________________Nybörjare på 450l Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.