Gå till innehåll

Osmos + Avjonisering


B. Conspicillum

Rekommenderade inlägg

Tänkte dela med mig av min erfarenhet angående en E-bay beställd Reverse osmos (Aqua Safe), beställde en anläggning väljer att kalla den det då, den var något större än jag räknat med..

Beställde måndag fick den tisdag följande vecka, fick även tracking nummer vilket gjorde att man kunde följa försändelsens väg globalt.

Priset var misstänkt lågt, frakten var nästan halva kostnaden totalpriset 1037:- för en 6-stegsanläggning 3 st. förfilter 1:a partikelfilter 2:a aktivt kol 3:e aktivt kol i storlek(10") som Julas/clas ohlsons vattenrenare/filterhus 871-046

eventuellt passar dessa filter patroner rakt av som förfilter vilket kan spara pengar när det är dags att byta dessa.. kostnad ca 200:- till 300:-

Totala kapaciteten omräknat till liter ca 3400 liter innan filterbyte.

Ett membran 100 gallon per dag (5års livslängd)

Avjoniseringsfilter + sista steg aktivt kol (gjort av cocosnötskal) även 3:e förfilter innehåller kol gjort av cocosnötskal.

kapaciteten är ca 6 liter per timme i mitt fall, har bara hunnit köra den en dag då den blev färdigmonterad igår.

Lite okonventionell anslutning för vatten in medföljer i "paketet", kallas "nedle piercing valve" som trots allt fungerar, men man bör nog använda en ballofix som huvudavstängning, Canadensisk standard imponerar inte...

Finns alternativa anslutningar för extra 5 us dollar

Slutligen: tycker att denna variant är prisvärd trots fraktkostnaden, lite Ikea över det hela, får räkna med att det tar en stund att få ihop bitarna..

Om någon skulle välja detta alternativ, kan jag svara på eventuella frågor,finns några småbitar som det tog en stund att klura ut placeringen på.

/Peter

post-1231-1446891223436_thumb.jpg

post-1231-14468912234451_thumb.jpg

post-1231-14468912235899_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...