saltatrox Postat 25 november 2013 Postat 25 november 2013 Har ni märkt nån förbättring på korallväxt och skummar effekt eller cyano nedsättning när ni använder Zeozym.Använder man Zeozym lika bra i Zeovit som utan den metoden ?Hur doserar ni ? Varje dag eller en gång i veckan ?Med vänlig hälsning Thomas Citera
niki68 Postat 25 november 2013 Postat 25 november 2013 Brukade dosera 1-2 gånger i veckan Coral Snow en timme efter jag var färdigt med städning i akvarium/sump.Blandade 1/2 tesked Zeozym i 0,5 liter vatten 2 dagar efter städning vänta upp till 8 timmar Stängde skummaren i ca.30min varje gång jag doserade de flaskorna.På över 1 år aldrig haft problem med cyano eller andra sjukdomar innan jag sålde min 630 liters, tyvärr dog mina koraller då och då.. Citera
niki68 Postat 25 november 2013 Postat 25 november 2013 Brukade dosera 1-2 gånger i veckan Coral Snow en timme efter jag var färdigt med städning i akvarium/sump.Blandade 1/2 tesked Zeozym i 0,5 liter vatten 2 dagar efter städning vänta upp till 8 timmar Stängde skummaren i ca.30min .På över 1 år aldrig haft problem med cyano eller andra sjukdomar innan jag sålde min 630 liters, tyvärr dog mina koraller då och då..*släng zeozym halv i sump och andra halva i karet Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.