Gå till innehåll

Mikrobubblor från skummaren...


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Jag har trotts uppsatta skiljeväggar fortfarande problem med mikrobubblor. De kommer från skummaren och från ytavrinningen. Behöver tips på en lösning för nu ser det nästan grummligt ut, mycker irriterande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har samma problem fast använder en annan skummare, har liksom gett upp hoppet om att få bort dessa bubbor men det skulle vara bra mycket snyggare utan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många bafflar (skiljeväggar) har du och hur lång sträcka ifrån returpumpen?

Ha så många skiljeväggar du törs samt ha så lång sträcka som möjligt till retur pumpen sen (gärna igenom rikligt med levande sten).

MVH Simon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte också att det borde bli lite för mycket luft för pumpen at dela upp. För att återgå till frågan, har även en Aqua medic turbofloator multi 1000 SL och det blev en massa bubblor i början men nu har det avtagit, vet inte varför men? Det största problemet jag hadde var att strypa flödet från pumpen för att det inte skulle tryckas upp för mycket vatten, det är ju en starkare pump på den nya modellen, men allt går med buntband

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har två skiljeväggar och utloppet från skummaren till returpumpen är 90cm. Har fått en ide´ om att limma ihop en "kasset" av skiljeväggar, tänkte ta 4 stycken på en sträcka av 10cm. Kan det vara något tro?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte så mycket om teknik, men borde det inte lösa sig om du sätter något fint filteraterial innan vattnet når returpumpen för att undvika bubblorna???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Prova att köra utan luftpump. Skummaren funkar utmärkt ändå. Det kommer lite mikrobubblor i början men de försvinner efter att skummaren varit i drift ett tag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Jag har en 1000 multi jag får en massa små bubblor i karet när man har varit i och rotat själv! Har det något med fettet på mina armar tro? brukar också hända när jag mata med frysen mysis för fett??

Stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis som du skriver jacko så kan frusen mat orsaka mikrobubblor, dessa försvinner dock sanbbt. Andra saker som får skummare att reagera konstigt kan vara flytande tillsatser t.ex. spårämnen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...