Andreas84 Postat 8 december 2013 Postat 8 december 2013 Har en lite grupp xenia som kom med stenen som jag inte får bort.Tänkte att euphyllia har ju rätt starkt gift så om jag placerar en sådan nära xenian tror ni den sköter skördandet av xenian? Citera
Petter N Postat 8 december 2013 Postat 8 december 2013 Min Xenia växer inte precis intill Euphyllia, men bara ca 1 dm längre bort växer den hur glatt hur mycket som helst. Citera
Mats_öland Postat 8 december 2013 Postat 8 december 2013 jag upplever det som xenian växer runt ephylian ,,den håller sig precis rätt avstånd för ej bränna sig .. Citera
Andreas84 Postat 8 december 2013 Författare Postat 8 december 2013 ok, jag tänkte limma den rakt över den lilla kolonin jag har. Är väl ca 10 st eller nåt. Citera
saltatrox Postat 8 december 2013 Postat 8 december 2013 Om du har stenen lös så ta ur den från akvarit och skrapa bort all Xenia. Xenia är pest. Den växer tok snabbt och sprider sig överallt. Du kommer bara ångra dig om du inte gör det på en gång.Jag drog på det i 1 1/2 år och fick riva 1/3 av alla koraller för att lyckas få bort den.Mvh Thomas Citera
saltatrox Postat 8 december 2013 Postat 8 december 2013 Om du har stenen lös så ta ur den från akvarit och skrapa bort all Xenia. Xenia är pest. Den växer tok snabbt och sprider sig överallt. Du kommer bara ångra dig om du inte gör det på en gång.Jag drog på det i 1 1/2 år och fick riva 1/3 av alla koraller för att lyckas få bort den.Mvh Thomas Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.