smedberg Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Hej, funderar lite på att ev bygga om ett Juwel 240 till salt.Vad är fördelen med att bygga en box med kam mot för att bara köra ett rör som man sågar som en kam i toppen? Citera
osby0479 Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 För att slippa se rören, är min anledning iaf!Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Hej, funderar lite på att ev bygga om ett Juwel 240 till salt.Vad är fördelen med att bygga en box med kam mot för att bara köra ett rör som man sågar som en kam i toppen?En smäll på rören så genomförningen ändras kan resultera i att karet töms på vatten.. Boxen gör att bara översta centimeterna kommer ner.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
smedberg Postat 11 december 2013 Författare Postat 11 december 2013 Ok, svårt.Skulle gärna vilja hålla akvariet hyfsat tight mot väggen men skulle också vilja slippa rör när det är så smalt. :/Det är ingen skillnad på ljudgurgel? Citera
osby0479 Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Du kan ha akvariet emot väggen om du vill, rören sitter på insidan av akvariet, men kan ju självklart byggas utvändigt om man vill det!Finns massor av lösningar för att slippa ljud från avriningen, jag kör tre rör, 2 ner och en retur, helt tyst...Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.