arnstad Postat 22 december 2013 Postat 22 december 2013 Någon här med erfarenhet med maxspect razor 160W jag beställde en sådan men fick senare syn efter lite googlande att den är 72CM lång med stativet fullt inskjutet och mitt kar är 70-71cm långt, tror ni man kan kapa av stativet alt. böja det lite så det passar? Citera
Nikke Postat 22 december 2013 Postat 22 december 2013 Kapa går nog inte. Böja går då materialet är lätt men blir ju inte så snyggt, men 1cm kanske inte syns så mycket. Man får ju med häng kit så köra från taket, alternativt väggen med ett par snygga vinkeljärn om det inte ser bra ut Citera
Matthias_H Postat 22 december 2013 Postat 22 december 2013 Har en sån ramp :-) mycket nöjd förövrigt. Kapa rören 5 mm på vardera sida tror jag inte alls är nått problem då jag kollar på min nu.annars hänga från taket är ju ett alternativ. Men en annan sak den sprider ljuset väldigt bra så du kanske får mycket spill ljus att det lyser utanför och hade klarat dig med 120 wLycka tillMvh Matthias Citera
arnstad Postat 22 december 2013 Författare Postat 22 december 2013 jag är väldigt kluven. pratade med killarna på drakfisken och han hävdade att rampen hade linser så det inte blev så mycket spill ljus och han sa att det inte spelade någon roll med 120W eller 160W och kapa rören borde ju gå ser rätt så tunna ut... får se ska höra med drakfisken igen rampen skulle komma in nu i mellandagarna förmodligen då det blivit förseningar i leverans Citera
Matthias_H Postat 22 december 2013 Postat 22 december 2013 Jag ser att även du har ett Lido 200. Jag har också ett Lido 200 och använder 120 watt och funkar mycket bra. Testat 160 watt och lyser mycket på golvet ska posta en bild Citera
Jaemtgren Postat 22 december 2013 Postat 22 december 2013 Jag har precis startat ett Lido 120 och satt in en Razor 120 W på 16.000 K. Karet är ju 60 cm långt och rampen lite över 50 cm så .... Vilken "superramp" detta är, en av de bästa jag någonsin haft faktisk. Är jättenöjd med både programmeringsmöjligheten inkl. moonligtfunktion, designen och prestandan som verkar räckta till mer än väl för denna akvariestorlek. Jag har den upphängd och började med att ha den 25 cm över karet men fick för mycket spilljus på golvet - så jag sänkte ner den. Nu sitter den på samma höjd över karet som om den skulle vara monterad på det medföljande stativet . Citera
arnstad Postat 22 december 2013 Författare Postat 22 december 2013 Så du har testat 160w på ett Lido 200 med stativet och det passade Matthias? Eller ska jag reklamera och ta en 120w istället? Citera
arnstad Postat 23 december 2013 Författare Postat 23 december 2013 fick ett svar av maxspect när jag mailade och dom sa att det inte skulle gå att kapa stativet då det va böjjen på stativet som gjorde så att det inte gick att skjuta in mer.. så det får bli en 120W istället riktigt fint ljus i dom med Citera
Matthias_H Postat 23 december 2013 Postat 23 december 2013 Jag blev avråd att köpa en 160 av både triton och drakfisken att 120 skulle passa perfekt och det gör den. Lyser upp hela dagen inga skuggor på sidorna. Så jag rekommenderar starkt 120w. Kommer köpa en till likadan då jag köper större burk :-) Citera
arnstad Postat 23 december 2013 Författare Postat 23 december 2013 förstår, han på drakfisken förstog nog inte att jag menade att jag hade ett lido 200 men jag ändrade ordern nu och beställde en 120W och ja det är ju en fördel att man kan köpa bygg kittet så man kan koppla ihop 2 stycken! kalas taggad Citera
Matthias_H Postat 24 december 2013 Postat 24 december 2013 Kommer bli toppen och dina koraller kommer gilla ljudet skarpt :-) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.