Gå till innehåll

maxspect razor 160W


arnstad

Rekommenderade inlägg

Någon här med erfarenhet med maxspect razor 160W jag beställde en sådan men fick senare syn efter lite googlande att den är 72CM lång med stativet fullt inskjutet och mitt kar är 70-71cm långt, tror ni man kan kapa av stativet alt. böja det lite så det passar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har en sån ramp :-) mycket nöjd förövrigt. Kapa rören 5 mm på vardera sida tror jag inte alls är nått problem då jag kollar på min nu.

annars hänga från taket är ju ett alternativ. Men en annan sak den sprider ljuset väldigt bra så du kanske får mycket spill ljus att det lyser utanför och hade klarat dig med 120 w

Lycka till

Mvh Matthias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag är väldigt kluven. pratade med killarna på drakfisken och han hävdade att rampen hade linser så det inte blev så mycket spill ljus och han sa att det inte spelade någon roll med 120W eller 160W och kapa rören borde ju gå ser rätt så tunna ut... får se ska höra med drakfisken igen rampen skulle komma in nu i mellandagarna förmodligen då det blivit förseningar i leverans

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har precis startat ett Lido 120 och satt in en Razor 120 W på 16.000 K. Karet är ju 60 cm långt och rampen lite över 50 cm så .... Vilken "superramp" detta är, en av de bästa jag någonsin haft faktisk. Är jättenöjd med både programmeringsmöjligheten inkl. moonligtfunktion, designen och prestandan som verkar räckta till mer än väl för denna akvariestorlek. Jag har den upphängd och började med att ha den 25 cm över karet men fick för mycket spilljus på golvet - så jag sänkte ner den. Nu sitter den på samma höjd över karet som om den skulle vara monterad på det medföljande stativet .

post-862-14468931951304_thumb.jpg

post-862-14468931951063_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...