Gå till innehåll

identifiering av sps


pkarl

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag tänkte nu ta tjuren vid hornen och erkänna att jag inte har en aning om vad alla sps heter som jag har i akvariet. Jag känner igen pocilloporan jag har och även dem flakväxande montiporerna men resten....

Frågade Leffe på Triton om inte han visste vad jag köpt genom åren men nej då..;-)

Kan väl även erkänna att jag köpt en korall och sedan kommit hem och upptäckt att, jomenvisst, en sådan har jag ju sedan tidigare. Nåväl, skyller väl detta på åldern eller begynnande demens.

Nu till min fråga, om jag mutar någon med någon frag eller liknande, så skulle den person vilja komma över och hjälpa till med identifieringen? Jag bor utanför Eskilstuna i en håla som heter Näshulta.

Förutom då att man får sps frag så blir det självklart även kaffe samt tilltugg.

Det vore även jäkligt skoj att få träffa likasinnade nördar boendes i närheten.

Mvh

Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Hej Patrik

Bor i krokarna men har nystartat upp ett litet salt kar. Tänkte kolla med dig om du hade nån liten frag att sälja,och kolla lite på vad du har borde väll gå att hitta namnen på de flesta corallerna på google

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...