nijos001 Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 Min BTA verkar inte må bra. Har haft den snart ett år utan bekymmer. Senaste veckan har den suttit högst upp i revet, men ofta hängt neråt och foten har varit lång och smal. Ibland har foten virat sig ett varv så den nästan sett snörpt ut. Igår släppte den taget och ställde sig på botten och har nu dragit ihop tentaklerna rejält. Jag har försökt mata den ibland, men tar inget. Tror att den får i sig en hel del mysis och annat vid allmän matning. Vad göra? Funderar på att lyfta i den i en kruka och ställa högst upp för att ge mer ljus... Citera
akutmottagning Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 Låter som den har sträckt sig efter ljus så låter som ditt ljus inte har varigt tillräkligt Citera
nijos001 Postat 6 januari 2014 Författare Postat 6 januari 2014 Tror att ni har en poäng. Mina T5:or är inte bytta på ett tag. Funderar på att byta hela lysrampen till LED eller något som går att styra mer. Citera
nijos001 Postat 11 januari 2014 Författare Postat 11 januari 2014 Har nu stärkt upp och gett den mer ljus och min kära anemon har piggat på sig! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.